日本の自転車通行施設*1

  • 歩道なし道路
  • 歩道あり道路
  • 自転車歩行者道
  • 自転車道()
  • 自転車専用通行帯(On-Street Bicycle Lane)
  • 自転車歩行者専用道路(Shared Off-Street Paths)
  • 自転車専用道(Exclusive Off-Street Bicycle Paths)

アメリカ(HCM)

施設のタイプ(障害無し/障害有り)で分類し、交通流の質では分類しない(渋滞の有無は交通流内部の要因なので施設のタイプではない)

  • Uninterrupted-Flow Bicycle Facilities
    estimate the bicycle flow rate in bicycles per hour
    • Exclusive Off-Street Bicycle Paths[HCM 19-2]
      • Bicyclist-Use Only
      • 2.4 or 3.1m with 2 or 3 lanes(2 way)
    • Shared Off-Street Paths[HCM 19-3]
      • Bicyclists and Pedestriansuse Only
      • LOS is defined as theoritical Events(meeting and passing) between 1km link length
      • HCM equation is suitable for 50:50
    • On-Street Bicycle Lanes[HCM 19-4]
  • Interrupted-Flow Bicycle Lanes
    the key variable is the maximum allowed control delay -> bicycle flow rate
    • Signalized Intersections
    • Unsignalized Intersections
    • Urban Streets

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  • 自転車道よりもレーンのほうがパフォーマンスがよくなる -- よしだ? 2008-09-05 (金) 11:41:44
お名前:

*1 http://www.mlit.go.jp/road/ir/ir-council/bicycle_environ/1pdf/3.pdf

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Last-modified: 2008-09-05 (金) 18:27:09