自転車通行帯の種類 †
provided on both side or one side of the street, two-way or one-way operation
| | 車道併設 | 車道独立 |
車道と分離 | 歩行者と共有 | Shared path | 自転車歩行者専用道路 |
共有無し | Segregated Track or Path | Exclusive Cycle path |
車道上分離 | lane | path |
自転車道タイプ Segregated Cycle Path or Track along Road †
都市 | 国 | 設置 | 運用 | 写真 |
ヘルシンキ | フィンランド | 道路沿片側 | 両方向通行 | |
マルメ | スウェーデン | 道路沿片側 | 両方向通行 | |
アムステルダム | オランダ | 道路沿両側 | 一方通行 | |
コペンハーゲン | デンマーク> | 道路沿両側 | 一方通行 | |
オーデンセ | デンマーク | 道路沿両側 | 一方通行 | |
自転車レーンタイプ †
メディア †
- EU energy and transport in figures, 2007/2008 2007_pocketbook_all_en.pdf
- http://www.ecf.com/3550_1
- set the target of at least 15 % bicycling modal share by 2020
- Today, the share is about 5 % in Europe.
- The signing cities commit themselves to also achieve at least 15 % of bicycling modal share and to reduce fatal bicycle accidents by 50 % by 2020.
- Among the signing cities are Brussels, Milan, Munich, Sevilla, Edinburgh, Brabantstad, Toulouse, Bordeaux, Gdansk, Krakow, Timisoara, Izmit and Portland.. ---only 0.9 % of all EU transport budgets are currently dedicated on cycling.