*自転車通行帯の種類 [#a3494b59] provided on both side or one side of the street, two-way or one-way operation |BGCOLOR(#808080):COLOR(#000000):RIGHT:|BGCOLOR(#808080):COLOR(#000000):RIGHT:|BGCOLOR(#808080):COLOR(#000000):LEFT:車道併設|BGCOLOR(#808080):COLOR(#000000):LEFT:車道独立| |BGCOLOR(#808080):COLOR(#000000):CENTER:車と分離|BGCOLOR(#808080):COLOR(#000000):LEFT:歩行者と共有|COLOR(#000000):LEFT:Shared path|COLOR(#000000):LEFT:自転車歩行者専用道路| |BGCOLOR(#808080):COLOR(#000000):CENTER:車道と分離|BGCOLOR(#808080):COLOR(#000000):LEFT:歩行者と共有|COLOR(#000000):LEFT:Shared path|COLOR(#000000):LEFT:自転車歩行者専用道路| |~|BGCOLOR(#808080):COLOR(#000000):LEFT:共有無し|COLOR(#000000):LEFT:Segregated Track or Path|COLOR(#000000):LEFT:Exclusive Cycle path| |>|BGCOLOR(#808080):COLOR(#000000):LEFT:車と共有|COLOR(#000000):LEFT:lane|COLOR(#000000):LEFT:path| |>|BGCOLOR(#808080):COLOR(#000000):LEFT:車道上分離|COLOR(#000000):LEFT:lane|COLOR(#000000):LEFT:path| *自転車道タイプ Segregated Cycle Path or Track along Road[#fd345a5e] |都市|国|設置|運用|写真| |ヘルシンキ|[[フィンランド>/事例/海外/フィンランド]]|道路沿片側|両方向通行|&ref(事例/海外/DSC_0123.JPG,75%);| |マルメ|スウェーデン|道路沿片側|両方向通行|&ref(事例/海外/DSC_0092.JPG,75%);| |アムステルダム|オランダ|道路沿両側|一方通行|&ref(事例/海外/DSC_0136.JPG,75%);| |コペンハーゲン|[[デンマーク>>/事例/海外/デンマーク]]|道路沿両側|一方通行|&ref(事例/海外/DSC_0264.JPG,75%);| |オーデンセ|デンマーク|道路沿両側|一方通行|&ref(事例/海外/DSC_0431.JPG,75%);| **自転車レーンタイプ [#zd13e7c6] *[[自転車関連マニュアル>事例/海外/マニュアル]] [#qb5698e3] *メディア [#z734b3dc] -[[各国の自転車キャンペーンビデオをyoutubeから集めてみました。>/事例/海外/メディア]] *[[施策>/事例/海外/施策]] [#a187bd70] -greenwave:自転車優先信号 *[[統計]] [#v337f474] -EU energy and transport in figures, 2007/2008 &ref(2007_pocketbook_all_en.pdf); --http://www.ecf.com/3550_1 ---set the target of at least 15 % bicycling modal share by 2020 ---Today, the share is about 5 % in Europe. ---The signing cities commit themselves to also achieve at least 15 % of bicycling modal share and to reduce fatal bicycle accidents by 50 % by 2020. ---Among the signing cities are Brussels, Milan, Munich, Sevilla, Edinburgh, Brabantstad, Toulouse, Bordeaux, Gdansk, Krakow, Timisoara, Izmit and Portland.. ---only 0.9 % of all EU transport budgets are currently dedicated on cycling. *[[論文>事例/海外/論文]] [#n5ad1040]